Foto's bezoek Joël Voordewind aan Syrische vluchtelingen in Libanon

20121516-Libanon-Syrie-reismaandag 19 november 2012 14:10

In de afgelopen week bezocht Joël Voordewind het grensgebied tussen Syrië en Libanon om beter zicht te krijgen op de machtsverhoudingen in Syrië en de situatie voor de vluchtelingen. Hij sprak met verschillende vluchtelingengezinnen, christenen en moslims, en met bisschoppen, priesters en een dominee uit Homs.

Enkele verslagen van zijn reis:

'CU-Kamerlid Voordewind: Syrische christenen smeken om hulp Westen' (Reformatorisch Dagblad)

''Meer hulp niet-geregistreerde vluchtelingen' (Voordewind bij Radio 1)

Foto's

Joël Voordewind bezoekt een gevlucht Syrisch gezin die intrek hebben genomen in een garage voor omgerekend 50 euro per maand.

Joël Voordewind in gesprek Syrisch-Orthodoxe aartsbisschop Yostinos Boulos Safar over de situatie van gevluchte Syrische christenen in Libanon.

Joël Voordewind in gesprek met een christelijk Syrisch gezin uit Aleppo. Hun huis is verwoest door bombardementen. Ze zijn met taxi uit Syrië gevlucht, waarvoor ze 400 dollar moesten betalen. De vader vertelt dat hij daarvoor zelfs zijn trouwring heeft moeten verkopen.

Uit angst voor het Assad-regime willen de ouders niet op de foto, maar hun kinderen mogen dat wel. Drie maanden geleden zijn ze gevlucht uit de Syrische stad Homs. Daarbij hebben ze al hun speelgoed en kleren moeten achterlaten. Nu wonen ze in twee kleine kamers van het huis van een behulpzame Libanees.

(meer foto's staan op onze Facebookpagina - ook te bekijken als u geen Facebookaccount heeft)

Archief > 2012 > november