Rouvoet zeemt ramen in Zwolle

donderdag 02 november 2006 11:44

Vrijdag 3 november zal André Rouvoet zich inzetten voor het Ronald McDonald Huis in Zwolle. Hij zal hier de vrijwilligers een helpende hand bieden in het huishouden. Dit alles in het kader van de landelijke actie MADD (Make a Difference Day).

Vanaf twaalf uur steekt Rouvoet deze dag zijn handen uit de mouwen. “Ik waardeer het werk van mensen in de (mantel)zorg, opvoeding en vrijwilligerswerk. Niet alleen betaald werk telt. Vrijwilligerswerk is de smeerolie van de samenleving” zegt Rouvoet.

Assistent huismanager Petra van de Veer: “De vrijwilligers van het Ronald McDonald zullen morgen in ieder geval zorgen voor voldoende werk. We kunnen hier best wat hulp gebruiken. Wat we doen? Het Ronald McDonald Huis in Zwolle biedt gezinnen met een ziek kind onderdak. Ouders waarvan een kind in het Sophiaziekenhuis ligt kunnen bij ons terecht voor overnachting, maar ook voor een luisterend oor”

André Rouvoet juicht het werk van deze vrijwilligers toe. “Ik heb veel respect voor vrijwilligers in alle segmenten van de samenleving. Niet voor niets besteden we er in ons programma veel aandacht voor. We kunnen gewoon niet zonder ze. Zo stellen we een fiscale beloning voor schoolverlaters en afgestudeerden voor die een halfjaar als vrijwilliger actief zijn alvorens aan betaald werk te beginnen. Onlangs riep de NOV (Nederlandse organisatie Vrijwilligers) dit voorstel uit tot beste idee.”

Tegelijkertijd gaat het landelijk bestuur van ChristenUnie aan de slag in Amersfoort. Ook zij nemen deel aan de landelijke vrijwilligersdag. ‘Vrijwilligers moeten we koesteren en dit weten we als geen ander. Met onze inzet willen we een duurzame dienst bewijzen’, aldus Peter Blokhuis, voorzitter van de ChristenUnie. De bestuursleden gaan aan de slag bij een inwoner van Amersfoort die vanwege de langdurige ziekte financieel krap zit. Ze ondersteunen hiermee stichting Present, bemiddelaar in dit soort situaties.

Reacties op 'Rouvoet zeemt ramen in Zwolle'

Archief > 2006 > november