Rouvoet: Verdonk jokt over PvdA

woensdag 15 november 2006 08:21

Lijsttrekker André Rouvoet van de ChristenUnie stelt dat minister Rita Verdonk, nummer twee op de kandidatenlijst van de VVD, onwaarheden verspreidt over de PvdA. ”

Verdonk zegt dat de PvdA de grenzen weer wil openzetten voor gelukszoekers. Dat is gewoon onwaar. De PvdA is juist verantwoordelijk voor de strengere asielwet, waarmee wij ook hebben ingestemd. Ik houd er niet van als politici bewust onwaarheden verspreiden. Dat is populisme.”

Rouvoet zei dat dinsdag tijdens een ontmoeting met lezers van Dagblad van het Noorden. Hij verklaarde verder grote moeite te hebben met een terugkeer van Rita Verdonk als minister van integratie. ”Dat zal duidelijk zijn. Wij hebben twee keer een motie van afkeuring tegen Verdonk gesteund omdat ze grote fouten maken bij de uitvoering van haar beleid. Ze heeft de Tweede Kamer onjuist geïnformeerd. Tevens hebben we grote moeite met de administratieve afhandeling van uitgeprocedeerde asielzoekers. Zo van: Syrië is die kant op en daarmee is het afgedaan. En dan krijgen ze het etiket: met onbekende bestemming vertrokken.”

Bron: Dagblad van het Noorden, www.dvhn.nl

Reacties op 'Rouvoet: Verdonk jokt over PvdA'