Uit het hart gegrepen: de campagne van lantaarndrager Rita Klapwijk (nr. 29)

18-11-2006 20:10 18-11-2006 20:10

Als hekkensluiter van de lijst verwachtte ik niet echt groots campagne te voeren. Maar dankzij de website www.ondersteboven.nl – een initiatief van BNR – is dat toch heel anders gelopen. Die site heeft de onderste kandidaten van de lijst in de schijnwerpers gezet, onder meer via video’s.

Daardoor heb ik ineens een heel drukke campagnetijd gehad. Samen met een groepje andere lijstduwers zijn we onder meer bij BNN, Spijkers met Koppen en MTV geweest. We hebben een mediatraining gehad en in Den Haag letterlijk op de zeepkist gestaan. Daar heb ik onze onderwijs- en jongerenstandpunt verdedigd.

Ik heb er heel veel van geleerd. Het dubbele van televisie-opnames is dat je niet alleen op de inhoud gericht bent, maar ook op hoe het overkomt. Bij debatten zonder tv is het gemakkelijker om je op je boodschap te concentreren. Daar heb ik er trouwens ook een heleboel van gehad. Ik ben natuurlijk ontzettend benieuwd hoeveel stemmen het me uiteindelijk allemaal oplevert.

« Terug

Nieuwsarchief > 2006

december

november

oktober

september

augustus

juli

juni

mei

april

maart

februari

januari