slobinuitzending-altijdwat-21082012woensdag 22 augustus 2012 15:09

Arie Slob was dinsdagavond te zien met een uitgebreid interview in het NCRV-programma Altijd Wat. Slob liet zich in het hart kijken door interviewer Wilfred Scholten. Terwijl hij teruggaat naar zijn ‘roots’ door in een viskraam op de Puttense markt te staan, geeft hij openhartig antwoord op persoonlijke vragen.

Zo vertelt de partijleider dat hij als zoon van een MKB’er al op jonge leeftijd meehielp in de familiewinkel. Daar heeft Slob geleerd wat het is om echt hard te werken. “Ik heb een ontzettende hekel aan minimumlijers, en dan bedoel ik niet de mensen die moeten rondkomen van het minimum, maar mensen die de kantjes ervan af lopen. Dat zie je in Den Haag wel eens. En ook in de samenleving zie je het wel eens. Dan denk ik, kom op, jongens, pak eens aan.” Hij vertelt  over zijn werk als christenpoliticus en dat zijn levensmotto een tekst is geworden die hij thuis op een ansichtkaart heeft staan: ‘je kunt Jezus niet volgen als  je stil staat’.  Slob vertelt ook over het verlies van zijn vader op jonge leeftijd. Hij gaat in op wat de impact was dit verlies en hoe het hem voor een belangrijk deel heeft gevormd.

Vertegenwoordiging
Van de markt gaat het interview over naar boswandeling bij Putten. Daar gaat het gesprek verder over de huidige politieke situatie, de verkiezingen en de formatie die daar straks op volgt. Hoe kijkt Slob aan tegen de groei in de peilingen van de SP en Emile Roemer? Ook komt de positie van homo’s in de partij aan de orde. Waarin Slob ingaat op bestaande vooroordelen over de partij "Het doet mij zeer dat wij neergezet zijn als anti-homopartij.” Over vertegenwoordigende functies binnen de ChristenUnie stelt Slob geheel in lijn met wat de partij daar al jaren eerder over heeft vastgesteld dat iedereen van harte welkom is bij de partij mits hij of zij de grondslag onderschrijft. Alle leden mogen zich aanmelden voor vertegenwoordigende functies in de partij. Uiteindelijk zal het na gesprekken aan een selectiecommissie zijn om te bepalen of iemand geloofwaardig de partij kan vertegenwoordigen. Slob wijst er daarbij op dat de ChristenUnie in haar grondslag heeft staan dat het huwelijk voor man en vrouw zoals de Bijbel dat verwoordt. Naast deze onderwerpen ging Arie nog even kort in op de komende drukke periode.

Get Microsoft Silverlight
Bekijk de video in andere formaten.

Reacties op 'Interview Arie Slob in Altijd Wat: ‘Je kunt Jezus niet volgen als je stil staat’'

Archief > 2012 > augustus