Interview Arie Slob in Spits: ’Ervaring is belangrijk’

logo Spits nieuwsvrijdag 31 augustus 2012 10:21

Bij zijn aantreden als partijleider werd hij als tussenpaus gezien. Een hoofdrol bij het Lente-akkoord nam de twijfel weg. Arie Slob staat er en Sp!ts sprak met hem. Een interview met de lijsttrekker over het lente-akkoord, het kabinet Rutte, en wat de ChristenUnie wil doen In Nederland na de verkiezingen.

„Het huidige kabinet trad aan nadat wij met CDA en PvdA alvast 3,2 miljard voor ze hadden bezuinigd. Rutte heeft nog wel vriendelijk bedankt. Daarna is het nieuwe kabinet echter goed beleid gaan afbreken. Zo werd de crisismaatregel om jeugdwerkloosheid tegen te gaan, teruggedraaid. Daar waren wij behoorlijk ziek van. Een volgend kabinet moet in ieder geval doorgaan op de lijn die door het Lente-akkoord is ingezet.
Het zal ingewikkeld worden om te formeren, maar ik denk dat de ChristenUnie hier een constructieve rol in kan spelen. Ik ben niet bang dat we erbuiten zullen vallen. Als je bang bent in de politiek, dan moet je wat anders gaan doen. Wij hebben een duidelijke visie op Nederland. Voor de ChristenUnie is het belangrijkste dat we de problemen aanpakken, polarisatie stoppen en jonge mensen centraal stellen. De economie moet groener en duurzamer. Ik vind het opvallend dat de slogan van de VVD is: niet doorschuiven maar aanpakken. Want wat blijkt: als we hun plannen zouden uitvoeren, blijven we in 2017 alsnog met een schuld zitten! Zij hebben de slogan, maar wij doen het ook echt. Iedereen die de overheidsfinanciën op orde wil brengen zonder dat dit ten koste gaat van de kwetsbaren, kan op ons rekenen.”

Lees het volledige interview op Spits.nl

Reacties op 'Interview Arie Slob in Spits: ’Ervaring is belangrijk’'

Archief > 2012 > augustus